The coordinated attacks on Dr. Malone started months ago, openly funded by the Chan-Zuckerberg Initiative via The Atlantic.

Tyler S. Farley

Although The Atlantic portrays itself as a hard news magazine, it’s completely funded by special interests and mainly used to publish hit pieces against those who question establishment entities.

With Dr. Malone in the news after his recent banning from Twitter and subsequent appearance on the Joe Rogan Podcast, we should take a look at how early the smear campaign started against Dr. Malone and who were some of the players.

To start, we all know that social media companies such as Facebook have been extremely pro-lockdown and pro-vaccine. As I’m sure you’re also aware, the CEO of Facebook is Mark Zuckerberg, and he is married to Priscilla Chan.

Together they fund the Chan-Zuckerberg initiative, which bankrolls various ideological and political interests of Zuckerberg and his wife.

That was on display in August as The Atlantic published a hit piece against Dr. Malone titled, Robert Malone: The vaccine scientist spreading vaccine misinformation.

The article was written by Tom Bartlett, a well known smear-for-hire freelance writer who usually writes on topics of education, “woke” politics, and race.

But here, he was funded by the Chan-Zuckerberg Initiative via The Atlantic for this hit piece.

In fact, the payments to Bartlett for his attack-services are so overt, The Atlantic’s lawyers made sure the nature of the payments were disclosed in the footnotes of the article. It’s essentially a paid advertisement by Mark Zuckerberg that was so overt, it required a disclaimer to be legal.

But wait, it gets even better.

That same hit piece in The Atlantic was also paid for by the Robert Wood Johnson Foundation, which is a “foundation” started by Johnson and Johnson, the pharmaceutical company.

So here you have a vaccine maker openly paying writers to create hit-pieces on experts who happen to oppose their products. Not only this, the writers aren’t even experts in the field of vaccines, just freelance writers who openly take cash to write whatever they’re told.

The article Bartlett wrote after being paid by Zuckerberg and J&J was so clearly a hit-piece, it suggests Malone didn’t actually invent any type of mRNA vaccine technology, but then never elaborates or backs up that suggestion.

From the article (Emphasis ours):

“Robert Malone claims to have invented mRNA technology.”

“Wherever he appears, Malone is billed as the inventor of mRNA vaccines. It’s in his Twitter bio. “I literally invented mRNA technology when I was 28,” says Malone, who is now 61. If that’s true—or, more to the point, if Malone believes it to be true—”

But then nowhere does the article back up these claims or questions about his status as the inventor, instead saying an upcoming Noble Prize announcement will be the determining factor.

It’s all a pure hit-piece, filled with accusations that it never backs up or delivers on, all to simply suggest without evidence that Dr. Malone is a fraud.

But the only fraud is Bartlett and The Atlantic for publishing this corporate-sponsored smear piece. One so obvious, they had to include a disclaimer at the bottom as if it were some scam infomercial played on late-night television.


Note: We’ve started publishing articles on Substack shortly after they appear here. It’s free and we’re doing it since some readers enjoy visiting and subscribing to their favorite content on Substack. If you’re interested, you can click here to visit and subscribe. Thanks!